Till dig som har trygghetstelefon i Bollnäs kommun

Vi förbereder oss för en övergång från det analoga telenätet (vanlig fast telefoni) till det digitala nätet(IP/GSM)
Under 2015 kommer vi att byta ut de analoga trygghetstelefonerna till digitala trygghetstelefoner. Utbytet sker av kommunens larmorganisation och du kommer att bli kontaktad i god tid innan .
Om du idag har en trygghetstelefon via fast telefoni men vill avsluta telefonabonnemanget , kontakta då kommunens larmorganisation via mail på larm.org@bollnas.se
i god tid innan abonnemanget upphör så kommer vi och byter ut trygghetstelefonen till en digital trygghetstelefon.

Vid nyinstallation av trygghetstelefon installeras digital trygghetstelefon.

Har du frågor är du välkommen att kontakta oss!

Ingela Hedblom
Verksamhetsutvecklare
Tel: 0278-62 60 81


Eva Lahenkorva                 
Verksamhetschef                
Tel: 0278-252 75                 

 

Trygghetstelefon i bostaden ökar äldres möjlighet att bo kvar i relativ trygghet då det ger möjlighet att snabbt komma i kontakt med kommunens omvårdnadspersonal dygnet runt.

Trygghetstelefonen är avsett att användas i brådskande situationer när andra sätt att erhålla hjälp ej är möjliga. Ersätter inte SOS 112.

Trygghetstelefon kan du ansöka om , och erhålla utan behovsbedömning. För ansökan kontakta våra biståndshandläggare. Ansökningsblankett för trygghetstelefon hittar du här: Ansökan om trygghetstelefon

Kostnaden för trygghetstelefon är för närvarande 174:- per månad plus eventuell faktiskt utförd tid 198:- per timme.

Mer information om trygghetstelefon hittar du här: pdfTrygghetslarm