Starta eget på lätt svenska, 12 april

Är du ny i Sverige och har en affärsidé som du vill förverkliga? Då har du nu möjligheten att gå en utbildning i starta eget. Utbildningen hålls på lätt svenska. Utbildningen är kostnadsfri och omfattar totalt sex tillfällen. Varje tillfälle är tre timmar långt och kommer att genomföras digitalt. Utbildningen är för dig som bor i Gävleborgs län eller Älvkarleby kommun.

  • Datum: 12 april - 24 maj
  • Tid: kl 18-21
  • Plats: digitalt

Anmälan:

Kontakta Mimmi Ekström, näringslivschef Ockelbo kommun.

Anmälan är bindande. Eventuell avbokning måste ske senast två dagar innan utbildningen startar, i annat fall kan en avgift komma att tas ut.

Om utbildningen

Starta eget på lätt svenska är en utbildning om företagande som genomförs på lätt svenska. Under utbildningen kommer du att få lära dig mer om:

  • hur du kan ta din idé till verklighet
  • ekonomi och finansiering

Efter ha gått den utbildning kan du sedan söka till vår ordinarie Starta eget-utbildning.

Utbildningen bygger på ett samarbete mellan Region Gävleborg, Gävleborg läns kommuner, Älvkarleby kommun samt Folkuniversitet. Utbildningen finansieras av Region Gävleborg och utbildningsansvarig är Folkuniversitetet.