Ställa frågor

Här hittar du våra e-tjänster och kanaler där du på ett enkelt sätt kan komma i kontakt med oss.

Självklart går det också bra med ett telefonsamtal eller ett möte. Välkommen med dina frågor!

I e-tjänsten Lämna synpunkt kan du ställa frågor och få direkt från respektive verksamhetsområde. Du kan även framföra en synpunkt, rikta ett klagomål eller lämna beröm om någon av våra verksamheter.

Lämna synpunkt, klagomål eller ställ en fråga Länk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster.

När du kontaktar kundcenter svarar en kommunvägledare. De har god kunskap om kommunen och kan lotsa dig vidare till rätt person. Vissa ärenden kan kundcenter lösa direkt.

Kundcenter i stadshuset

Telefon: 0278-25001
E-post: kundcenter@bollnas.se

Bollnäs kommun finns i sociala medier. Där pågår en ständig dialog mellan oss och allmänheten om smått och stort. Där svarar vi även på dina frågor.

Möt oss i sociala medier

Kommunfullmäktiges sammanträden inleds med 30 minuter dialog med allmänheten. Du ges möjlighet att ställa frågor, lämna synpunkter eller komma med förslag till politikerna.

Kommunfullmäktiges sammanträden är alltid öppna för allmänheten. Det innebär att du som invånare alltid är välkommen att vara med att lyssna och ställa frågor.

Frågor kan ställas till ledamöterna muntligt eller skriftligt direkt under sammanträdet eller lämnas in till kommunkontoret i förväg. Frågeställarens namn ska framgå och frågorna begränsas att gälla den kommunala verksamheten.

Politikerna kan svara direkt på frågan eller återkomma med svar vid senare möte.

Om du har en fråga till en politiker hittar du kontaktuppgifter till de förtroendevalda. Välja beslutsinstans i rullisten och klicka på personens namn för att se kontaktuppgifter.

Bollnäs kommuns förtroendemannaregister Länk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster.

Sidinformation

Senast uppdaterad:
18 mars 2024 kl. 12.00

Lämna synpunkt eller rapportera fel på sidan till: