Är du en föreningsadministratörshjälte? Vi behöver dina uppgifter!

1 januari 2022 kommer vi att starta upp vårt nya system för föreningsbidrag. Det innebär att vi redan nu behöver samla in uppgifter på de personer i alla föreningar i Bollnäs kommun som ska administrera föreningarnas ansökningar om bidrag från oss.
I det nya bidragssystemet kommer föreningarna kunna ansöka om projektbidrag, snabbslant, aktivitetsbidrag, studieförbundsbidrag samt anläggningsbidrag.
I det nya bidragssystemet kommer du som föreningsadministratör att behöva legitimera dig med bankID och kan sedan bland annat söka bidrag, hantera föreningens uppgifter i vårt föreningsregister och framöver även hantera vissa bokningar.
Uppgifter om föreningsadministratör lämnas via vår e-tjänst Föreningsadministratör.
Ansökan om projektbidrag i perioder – bra att veta!
Från och med årsskiftet kommer ansökan av projektbidrag att ansökas om i perioder med ansökningsstopp enligt nedan:
Period 1: Sista ansökningsdag 2022-02-13
Period 2: Sista ansökningsdag 2022-04-10
Period 3: Sista ansökningsdag 2022-08-14
Period 4: Sista ansökningsdag 2022-10-16
Behöver du hjälp eller har du frågor?
Välkommen att kontakta vår samordnare Sofie Lindkvist på kommunstyrelsekontoret.
E-post: sofie.lindkvist@bollnas.se
Telefon: 0278-265 28
Sidinformation
- Senast uppdaterad:
- 22 februari 2022 kl. 20.24