Företagaraktuellt

Återställ
  • Bild på Daniel Jansson Bollnäs kommun Föreningsträff 11 oktober.
    Boosta din förening - kom och lyssna till vilka projekt och ekonomiska stöd som finns att söka!
    En skräddarsydd träff där din förening får information om möjligheter till olika ekonomiska stöd, samt hur det går till att göra ansökan.
    Vi gästas av Leader Utveckling Hälsingebygden, X-ing Gävleborg, RF SISU samt Bollnäs kommun.
    Föreningsträff 11 oktober. Boosta din förening - kom och lyssna till vilka projekt och ekonomiska stöd som finns att söka!
  • Bild på Maria Asplin från företaget Elevhälsoteamet Elevhälsoteamet i Bollnäs - arbetar främst främjade och förebyggande med elevhälsa Vi besöker Elevhälsoteamet i Bollnäs för en Hej företagare intervju. Dörren öppnas av Maria Asplin som tillsammans med Cattis Wilkes driver Elevhälsoteamet i Bollnäs sedan hösten 2016. Elevhälsoteamet i Bollnäs - arbetar främst främjade och förebyggande med elevhälsa
  • På bilden: Ninna Englesson O-Nils, instruktör, 
hästen Millie, samt Annika Wengelin, ägare av Lenninge Island och ponnystall Hästen och stallmiljön kan bidra till
    livskvalitet & upplevd hälsa
    Vi letar oss fram längs små vägar i Lenninge och helt plötsligt mitt i en bullerbymiljö dyker den fantastiska hästgården upp. På denna vackra plats har Annika Wengelin sedan 2015 drivit Lenninge
    Island & Ponny.
    Hästen och stallmiljön kan bidra till livskvalitet & upplevd hälsa
  • Bild på Anna Sandelin Berg från företaget Karma Träningscenter Träning, hälsa & gemenskap - i en tillåtande miljö med kunden i fokus Eftersom det är Hälsovecka i Bollnäs passade Näringslivs- och utvecklingskontoret på att besöka ett av de större och mest profilerade företaget inom hälsa i kommunen, Karma träningscenter.
    Dörrarna till träningscentret öppnas av ägaren Anna Sandelin Berg, här har hon drivit träningsanläggningen i snart 12 år. I början som en av fyra delägare men sedan några år tillbaka som ensam ägare.
    Träning, hälsa & gemenskap - i en tillåtande miljö med kunden i fokus