Bollnäs kommun följer Folkhälsomyndighetens rekommendationer gällande Covid-19.
Mer information om coronaviruset i Bollnäs kommun.

Välkommen till mötesplatsen där företagare, politiker, tjänstemän med flera för samtal om frågor som rör företag och kommunens utveckling. Företagarcafé arrangeras en gång i månaden i Stadshusets caféteria.

puff webb 587 foretagarcafe

Du som företagare får ny kunskap, framföra dina åsikter, ställa frågor, nätverka och kanske till och med hitta nya samarbetspartners och kunder. Samtidigt får vi veta vad du som företagare har för behov, nu och i framtiden.

Varje månad får du också träffa engagerande och intressanta gäster som berättar om viktiga frågor som rör företagande och kommunens utveckling. Till exempel bransch- och företagarorganisationer som berättar om sina verksamheter och vad de kan göra för dig som företagare.

Tillsammans utvecklar vi Bollnäs, med ett bättre företagsklimat som resultat.

Viktigt att känna till är att du kommer och går som du vill under företagarcafé på de tider som passar dig. Skulle det vara så att du kanske kommer sent och vill att vi har öppet lite längre, så säg bara till så ordnar vi det.

Plats: Caféterian i Bollnäs Stadshus
Tider: Drop in mellan 16:00 – 19:00
Förtäring: Vi bjuder på fika!
Föredrag: Start kl 17,  ca 15-20 minuter långt.

 

Företagarcafé 28/5 2020 är inställt med hänsyn till Covid-19. Vi föreslår att du istället deltar i något av nedanstående arrangemang som genomförs samma dag.

På grund av rådande omständigheter genomför vi under maj inget fysiskt möte. Vi ser över vilka alternativ vi ska arbeta med framöver beroende på hur situationen i samhället utvecklas. Den 28 maj deltar vi i stället i två andra aktiviteter.

1. Digital nätverksträff den 28 maj 07.30 - 09.00

Den 28 maj genomför BOKADERO en digital nätverksträff med Alexander Morad. Mer information om Bokadero och de digitala nätverksträffar de anordnar i Bollnäs/Ovanåker hittar du på https://bokaderoarena.confetti.events/

2. Livesänd föreläsning med tema omställning 28/5 14.00 - ...

I detta livesända digitala evenemang kommer almi prata om hur den pågående coronakrisen har tvingat många företag att ställa om sin affär, sitt erbjudande, sin produktion helt.

Du kommer få träffa företagare som lyckats ställa om och ta del av deras erfarenhet. De har även bjudit in tre experter, Kartina Bimell, Carl Fhager och Arne B Andersson, som kommer dela med sig av sina tips och råd om hur digitalisering kan vara en hjälp i denna svåra situation.

Tips från experter blandas med inspiration från företagare.

Eventet är helt kostnadsfritt och du anmäler dig här: https://www.almi.se/live-webinar/

Välkomna.

Kommande datum 2020 presenteras under våren

 

 

 

Peter Eriksson
näringslivschef

Skicka e-post
0278-258 55
070-656 71 80