Våra andra webbplatser

Bollnäs kommun har den största delen av vår information på den här webbplatsen, men viss information har vi valt att lägga på egna webbplatser.

Här hittar du länkar till våra övriga webbplatser.

Upplev Bollnäs

Hos oss i Hälsingland finns det mycket att upptäcka, både för dig som är besökare och för dig som bor här.

På webbplatsen Upplev Bollnäs kan du få inspiration och tips på vad du kan göra, var du kan äta och var du som besökare kan bo.

Där hittar du även information om evenemang och populära besöksmål runt om i hela Bollnäs kommun. Varmt välkommen att uppleva Bollnäs – hjärtat av Hälsingland!

Bollnäs växer

Det händer mycket i Bollnäs! På den här webbplatsen hittar du information om de större byggprojekten som pågår i Bollnäs kommun.

Bollnäs Energi AB

Bollnäs Energi AB är ett helägt kommunalt bolag som har till uppgift att inom Bollnäs kommun producera och distribuera fjärrvärme, producera elkraft samt skapa en regional konkurrenskraftig IT-infrastruktur i Bollnäs kommun.

HelsingeVatten AB

HelsingeVatten AB är ett kommunalt bolag som ägs gemensamt av Bollnäs och Ovanåkers kommuner. Bolaget sköter drift och underhåll av de båda kommunernas vatten- och avloppsverksamhet.

BORAB

BORAB är ett kommunalt bolag som ägs av Bollnäs och Ovanåkers kommuner. De ansvarar för insamling, hantering, lagring och beredning av kommunernas hushållsavfall och driver avfallsanläggningen på Sävstaås i Bollnäs, samt återvinningscentralerna i Bollnäs och Edsbyn.

Bollnäs Bostäder AB

Bollnäs Bostäder är ett helägt kommunalt bostadsbolag som äger och förvaltar lägenheter med hyresrätt inom Bollnäs kommun.

Hälsinglands Utbildningsförbund

Hälsinglands Utbildningsförbund driver gymnasie- och vuxenutbildningar för invånare i Bollnäs, Nordanstig och Söderhamns kommuner samt ger möjlighet till yrkeshögskola och distans­studier på högskola och universitet.

Kommunalförbundet Hälsingland

Kommunalförbundet Hälsingland ansvaret för förebyggande och operativ räddningstjänst, kris- och säkerhet, informationssäkerhet, datasäkerhet samt serveringstillstånd för alkohol, tillsyn av tobak, folköl samt receptfria läkemedel. De ansvarar dessutom för en förvaltarenhet som gode män och förvaltare.

Medlemskommunerna i förbundet är Bollnäs, Söderhamn och Ovanåker.

Sidinformation

Senast uppdaterad:
29 februari 2024 kl. 13.05

Lämna synpunkt eller rapportera fel på sidan till: