Vad gör en god man - lätt svenska
Den gode mannen hjälper dig
med din ekonomi
och dina kontakter
med myndigheter.
Den gode mannen kan hjälpa dig
att betala räkningar
och ge dig fickpengar.
Din gode man ska vara ett stöd för dig.
Det är fortfarande du som bestämmer
vad du vill göra men
tillsammans med din gode man.
Det kostar pengar att ha en god man
och du själv betalar kostnaden.
Om du inte kan betala
kan kommunen betala åt dig.
Ibland kan du behöva mer hjälp
och då kan du få en förvaltare.
En förvaltare får du när du inte
kan ta hand om dig själv
eller det du äger.
En förvaltare kan fungera som ett
bra skydd för dig.
En förvaltare får du bara om det
verkligen behövs och då tvingas
du ta emot hjälp.
En förvaltare får oftast själv bestämma
över din ekonomi
men ska göra det som
blir bäst för dig.
Kontakt
Överförmyndarenheten
overformyndare@bollnas.se 0278-250 04Telefontider
Måndag–tisdag kl. 10.00-12.00
Torsdag kl. 11.00-12.00
Fredag kl. 10.00-12.00Besökstider
Receptionen är öppen på måndagar och torsdagar mellan klockan 13.30–15.30 för kortare drop-in-besök för att t.ex hämta blanketter.
Besöksadress
Collinigatan 12
821 80 BollnäsPostadress
Bollnäs kommun
Överförmyndarenheten
821 80 Bollnäs
Sidinformation
- Senast uppdaterad:
- 12 februari 2024 kl. 09.09
Lämna synpunkt på sidans innehåll
Lämna synpunkt eller rapportera fel på sidan till: