Vem kan få en god man - lätt svenska
Om du har problem på grund av sjukdom
eller annan funktionsnedsättning
med att ta hand om dig själv
och dina pengar.
Då kan du få hjälp av en god man.
Det är frivilligt att ha en god man
och du kan själv välja
vem som ska bli din gode man.
En god man kan vara en anhörig till dig
eller någon du känner.
En god man
kan vara en man eller en kvinna.
Överförmyndarenheten på kommunen
kan hjälpa dig att hitta en god man.
För att få en god man
måste du ha fyllt 18 år.
Du kan inte få en god man
om du klarar dig själv.
Det är tingsrätten som bestämmer
om du får god man.
Kontakt
Överförmyndarenheten
overformyndare@bollnas.se 0278-250 04Telefontider
Måndag–tisdag kl. 10.00-12.00
Torsdag kl. 11.00-12.00
Fredag kl. 10.00-12.00Besökstider
Receptionen är öppen på måndagar och torsdagar mellan klockan 13.30–15.30 för kortare drop-in-besök för att t.ex hämta blanketter.
Besöksadress
Collinigatan 12
821 80 BollnäsPostadress
Bollnäs kommun
Överförmyndarenheten
821 80 Bollnäs
Sidinformation
- Senast uppdaterad:
- 12 februari 2024 kl. 09.08
Lämna synpunkt på sidans innehåll
Lämna synpunkt eller rapportera fel på sidan till: