Synpunkter och klagomål hälso-och sjukvård
Om du är missnöjd med något som du har varit med om i kommunens hälso- och sjukvård kan du vända dig till ansvarig chef i Bollnäs kommun eller patientnämnden.
Om Patientnämnden
Patientnämnden har avtal med alla kommuner i Gävleborg och tar alltså emot synpunkter på den vård och omsorg som bedrivs i kommunala boenden och hemsjukvård i länet.
När kan jag vända mig till patientnämnden?
Du kan vända dig till patientnämnden för att anmäla problem som har drabbat dig som patient eller anhörig i mötet med vården.
Tjänstepersonerna i patientnämndens förvaltning kan också informera om rättigheter, ge råd samt hjälpa till att reda ut frågor kring något som du har varit med om i vården.
Medicinska bedömningar görs inte av patientnämnden.
Patientnämnden och dess förvaltning har tystnadsplikt.
All service är kostnadsfri.
Mer information om patientnämnden i Region Gävleborg och kontaktvägar hittar du på Region Gävleborgs webbplats om Patientnämnden Länk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster.
Lämna synpunkt till Bollnäs kommun
Om du har en synpunkt eller klagomål på kan du vända dig till närmaste ansvarig chef eller använda vår e-tjänst Lämna synpunkt Länk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster..
Mer om service om kvalitetsarbete inom äldreomsorgen
Sidinformation
- Senast uppdaterad:
- 11 september 2023 kl. 15.35
Tyck till om sidan
Lämna synpunkt eller rapportera fel på sidan till: