Frågor och svar

Här kan du få svar på de vanligaste frågorna som gäller Unikum och Nuddis.

Om du inte har möjlighet att använda BankID, pratar du med personalen på din förskola som informerar dig om hur du ska göra.

Kortare meddelanden kan lämnas i appen. Skriv meddelandet i kommentarsfältet Dagsinfo till personal/Kommentar. Meddelandet visas för personalen bredvid barnets bild i Nuddis-appen .

Ja. Anmäl frånvaron så fort som möjligt så att personalen kan planera verksamheten. Välj Ledig eller Frånvarande/Sjuk och klicka på Ändra.

Ta kontakt med personalen på förskolan om du behöver ändra ditt barns schema med kortare varsel än två dagar.

Du ansvarar själv för att dina kontaktuppgifter är riktiga i Skolplatsen Länk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster. eftersom både Nuddis och Skola24 inhämtar kontaktuppgifterna därifrån.

Nuddis skickar per automatik påminnelser till din e-postadress. Sju dagar innan din sista schemalagda tid skickas en påminnelse om att det är dags att lägga nytt schema.

Om du inte vill ha påminnelser vid exempelvis semester markerar du ditt barn som frånvarande i schemat.

Du kan antingen fråga personalen om hjälp eller mejla till support.utbildningskontoret@bollnas.se.

Beskriv tydligt vad problemet är, vad du gör när det blir fel, vilken telefon eller läsplatta du använder och om det har fungerat tidigare.

Informationen om ditt barn lagras i tre år. Därefter avpersonifieras informationen, men ligger kvar i systemet för att kunna användas som statistik.

Sidinformation

Senast uppdaterad:
6 november 2024 kl. 10.52

Lämna synpunkt eller rapportera fel på sidan till: